دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ , 7 Oct 2024
تجهیزات پزشکی با اعتبار ۳۳۳ میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از تجهیزات جدید در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر
به گزارش درمانا، در آیینی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ۶ دستگاه تجهیزات پزشکی با اعتبار ۳۳۳ میلیارد ریال در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به بهره‌برداری رسید.

در این آیین دستگاه‌های اندوسونوگرافی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، ماموگرافی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، آندوسکوپی - کلونوسکوپی با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال، رادیوگرافی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، سونوگرافی بااعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اکوکاردیوگرافی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این آیین با تبریک هفته وحدت و هفته دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، گفت: هر جا تفکر بسیجی و جهادی باشد به قله‌های پیشرفت رسیده‌ایم و نمونه بارز آن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

اکبر پورات بابیان این‌که انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه داده است، افزود: در سه سال دولت سیزدهم در حوزه تجهیزات حوزه سلامت استان بوشهر جهش چند برابری را شاهد هستیم و در حوزه طرح‌های عمرانی حوزه سلامت جهش ۵۵ درصدی داشته‌ایم.

وی گفت: مطالبات کادر درمان و پرستاری به همین زودی همان‌گونه که رئیس جمهور دستور داده بود، پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با بیان این‌که مجوز دستگاه رادیوتراپی برای بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گرفته شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری بخش خصوصی دستگاه رادیوتراپی را خریداری کرده و ساختمان آن نیز از لحاظ عمرانی تمام شده و دستگاه آماده نصب است و به‌زودی خدمات رادیوتراپی به مردم استان بوشهر ارائه می‌شود.

دکتر حسن ملکی‌زاده گفت: در خصوص بخش رادیوتراپی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر موضوع اصلی سازه‌های فیزیکی و عمرانی این بخش است که زمان‌بر بوده و مطالعات آن در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس انجام‌شده و به‌زودی مناقصه آن برای آغاز عملیات اجرایی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: به‌زودی عملیات اجرایی بخش رادیوتراپی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز انجام می‌شود و مردم استان از آن بهره‌مند خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفت: کمک‌هایی پراکنده از سوی صنایع به حوزه سلامت این استان انجام می‌شود، اما این کمک‌ها به هیچ وجه متناسب با مسئولیت اجتماعی آنها نبوده و پاسخگوی نیاز‌های مردم نیست.

دکتر اکرم فرهادی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موقعیت متفاوتی نسبت به سایر دانشگاه‌ها دارد و این تفاوت به واسطه وجود صنایع بزرگ نفت و گاز است. این صنایع با وجود نقش مهمی که در اقتصاد کشور دارند نقش آلایندگی آنها و اثرات آن بر حوزه سلامت واقعیتی انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده که در مجله‌های بین‌المللی نیز به چاپ رسیده اثرات این صنایع بر سلامت مردم مشهود است و باید نقش موثری برای ارتقای حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با صنایع ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در چنین شرایطی انتظار می‌رود صنایع با ایفای نقش موثرتر برای رفع نیاز‌های درمانی مردم استان پیشگام شوند تا هم‌استانی‌ها نیاز به مراجعه درمانی به استان‌های همجوار نداشته باشند.

وی گفت: در حوزه سلامت نباید انتظار داشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تنهایی پاسخگوی نیاز‌های درمانی مردم باشد؛ با توجه به این‌که هر انسان از دوران جنینی تا قبل از مرگ نیازمند حوزه سلامت است.

دکتر فرهادی اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی خاص استان بوشهر میل مهاجرت نیروی انسانی و اشتغال در بخش غیردولتی زیاد است که باید بسته‌های تشویقی برای بهبود شرایط ماندگاری نیرو‌های متخصص به‌خوبی دیده شود.

وی گفت: در ارتباط با پرداخت مطالبات گروه‌های مختلف شغلی از جمله پرستاران تلاش‌های خوبی در چند ماه اخیر انجام و تلاش شده تا قشر زحمتکش پرستار با کاهش شیفت به‌ویژه در روز‌های تعطیل و ساعت‌های بعد از ظهر و شب، وقت استراحت بیشتری داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در این زمینه برخی از قوانین و مقررات باید در سطح ملی تدوین و اصلاح شود که تغییرات و اصلاحاتی در جهت پرداخت اضافه کاری گروه‌های مختلف شغلی در گروه پرستاری در حال انجام است.

وی بیان کرد: در استان بوشهر نیز تلاش می‌شود با پرداخت به موقع در بحث اضافه‌کاری گروه‌های مختلف شغلی از جمله پرستاران رضایت‌مندی شغلی آنان تامین شود.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز گفت: در این مرکز به‌عنوان تنها مرکز آموزش درمانی تابعه سطح سه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از رسالت‌های مهم خدمات تشخیصی و درمانی در بالاترین سطح با بهترین کیفیت ممکن ارائه می‌شود.

زهرا سادات جلالیان افزود: یکی از بخش‌های فوق تخصصی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بخش گوارش است که اساتید فوق تخصص گوارش عضو هیات علمی در آن در حال خدمت هستند.

وی اظهار کرد: یکی از دستگاه‌های ضروری در این بیمارستان دستگاه اندوسونوگرافی به عنوان تشخیص دهنده بیماری‌های مجاری صفرا و همچنین بیماری‌های دستگاه گوارش است که وجود آن منجر به بی نیازی هم‌استانی‌ها برای مراجعه درمانی به استان‌های همجوار است.

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: ارزش دستگاه اندوسونوگرافی خریداری شده ۱۵۰ میلیارد ریال است که با پیگیری و حمایت مسوولان محقق شده است.

وی اضافه کرد: یک دستگاه اندوسکوپی پیشرفته نیز به‌منظور خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های گوارشی به ارزش ۳۳ میلیارد ریال برای بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر خریداری شده است.
منبع : خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده