جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
ذبیح الله خداییان در نشست خبری امروز ضمن تبریک سالرور تشکیل سازمان بازرسی گفت: طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "بر اساس حق نظارت قوه قضاییه نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری، سازمانی به نام «سازمان بازرسی کل کشور» زیر نظر رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌گردد. حدود اختیارات و وظایف این سازمان را قانون تعیین می‌کند." این وظیفه خطیر است. ما در راستای منویات رهبری و تاکیدات رییس قوه قضاییه و سند تحول قضایی در دوره تحول وتعالی اولویت کار سازمان بازرسی را بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قرار دادیم و برای تحقق این مهم سعی کردیم مسائل و مشکلات کشور را شناسایی کنیم.
تخلفات در هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران تائید شد
به گزارش درمانا، خدائیان در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات سازمان بازرسی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: ما در رابطه با سازمان غذا و دارو برنامه‌های متعددی داشتیم، در یک برهه‌ای از زمان با مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک‌هاد مواجه بودیم و کارگروه‌هایی تشکیل شد و پس از بررسی دیدیم، برخی از شرکت‌ها اقدام به احتکار دارو کردند، ۴ شرکت را به اتهام احتکار و اختلال در عرصه دارو معرفی کردیم. گزارشی به ریاست جمهوری داده شد. همچنین نحوه نظارت سازمان بر تأمین دارو حتی در دوره کرونا، نحوه حمایت از تولید داخل و مواد خاص، نحوه تأمین و توزیع و پایش اقلام دارویی مورد نیاز بیماران خاص، نظارت بر تجهیزات پزشکی و شناسایی تجهیزات دارویی برای صدور مجوز را داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سوالی درباره ورود سازمان بازرسی به هیات امنای ارزی وزارت بهداشت گفت: در رابطه با هیات امنای ارزی حدود ۶ سال است که به این موضوع ورود کردیم و بازرسی‌های مکرری صورت گرفته است. تاکنون  ۱۶ پرونده نظارت و بازرسی  در حوزه هیات امنای صرفه جویی ارزی تشکیل دادیم. نتیجه این ۱۶ بازرسی که داشتیم،  ۲۵ گزارش بوده که از این ۲۵ گزارش، ۱۶ گزارش اصلاحی داشتیم و  سه گزارش تعقیب اداری و ۶  گزارش تعقیب کیفری بوده است.

خداییان اضافه کرد: در نتیجه گزارش‌های اصلاحی باعث شد تا تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه هیات‌های امنای صرفه‌جویی ارزی منحل شد؛ علاوه بر این وصول مطالبات و تسویه حساب طرح‌ها همچنین تعیین تکلیف حدود هشت پروژه عمرانی را داشتیم.

وی افزود:  تسهیل در تامین اقلام و ملزومات دارویی برای بیماران، اصلاح شرایط مناقصه‌ها در هیات امنا و ممنوعیت شرکت‌های دارای تاخیر در ایفای تعهدات و نیز  تعیین تکلیف و ساماندهی داروهای مانده در انبارهای هیات امنا و بررسی دریافتی‌های مدیران و کارکنان این هیات و جلوگیری از ورود تجهیزات پزشکی که در داخل کشور تولید مشابه داشتند؛  از دیگر اقدامات سازمان بازرسی در این زمینه است.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: برای تعدادی از مدیران هیات امنای ارزی پرونده‌هایی با موضوعاتی از قبیل عدم رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالاهای ایرانی، نقض قانون منع تصدی بیش از یک شغل دولتی و تصرف غیرقانونی تشکیل شد و به مراجع قضایی ارسال شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده