شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ , 21 Sep 2024
رییس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی:

وضعیت فعلی نظام سلامت در نقطه مطلوب نیست

رییس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی گفت: وضعیت فعلی نظام سلامت در نقطه مطلوب نیست و فکر می‌کنم بسیاری از مسائل از دسترس مدیران حوزه تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو خارج است، هرچند می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.
وضعیت فعلی نظام سلامت در نقطه مطلوب نیست
به گزارش درمانا، علی رضا چیذری در کلاب هاوس در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت فعلی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مناسب است یا دولت چهاردهم باید مسیر دیگری را در این زمینه طی کند، افزود: تقریبا از بهمن ماه سال گذشته تا اواسط اردیبهشت امسال، حواله‌های ارزی تولیدکنندگان برای مواد اولیه و واردکنندگان کالاهای پزشکی و دارویی به صورت قطره چکانی انجام شده است. کنترل این بازار با وجود کمبودها، نیازمند مدیران توانمند است.

وی در بخش دیگری از پاسخ خود بیان کرد: اختیارهای رییس سازمان غذا و دارو و مدیران این سازمان با آزادی عمل همراه نیست. به هر حال مدیران نیازمند اختیارهایی هستند.

چیذری گفت: در بسیاری از موارد در حوزه سلامت نباید از مدیرانی استفاده کرد که پزشک هستند و بهتر است از کسانی استفاده کنیم که مدیر اقتصاد سلامت باشند و حتما از معاونان تخصصی در وزارت بهداشت استفاده شود.

رییس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی اظهار کرد: با توجه به ارزبری تجهیزات پزشکی در کنار دارو، فکر می‌کنم این قابلیت وجود دارد که سازمان تجهیزات پزشکی نیز در کنار سازمان غذا و دارو وجود داشته باشد.

 
منبع : ایران پزشک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده