دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ , 21 Oct 2024
رییس بیمارستان گلستان اهواز از راه‌اندازی دستگاه جدید و پیشرفته E.R.C.P برای درمان غیرجراحی مجاری گوارشی خبر داد.
راه‌اندازی دستگاه نوین درمان غیرجراحی مجاری گوارشی در اهواز
به گزارش درمانا، دکتر مفید حسین‌زاده دوشنبه گفت: دستگاه E.R.C.P با بهره‌گیری از تکنیک ترکیبی اندوسکوپی و رادیولوژی (فلوروسکوپی) در تشخیص و درمان بیماری‌های پانکراس، مجاری صفراوی، کیسه صفرا و کبد کاربرد مهم و به‌سزایی دارد.

وی افزود: اساتید فوق‌تخصص گوارش با استفاده از این دستگاه و روش‌های غیرتهاجمی، اعمالی همچون رفع انسداد یا تنگی مجاری صفراوی، شکستن یا از بین بردن سنگ صفرا، انجام بیوپسی یا برداشتن تومورهای مجاری، استنت‌گذاری و ... را انجام می‌دهند.

حسین زاده از ارائه این خدمات فوق‌تخصصی با تعرفه ناچیز دولتی برای بیماران بستری و سرپایی استان خبر داد و افزود: این تجهیزات هم‌اکنون در بخش اندوسکوپی و کولونسکوپی بیمارستان گلستان اهواز برای بیماران در دسترس است.

مرکز آموزشی، درمانی گلستان اهواز علاوه بر گروه‌های حلق، گوش و بینی، چشم، زنان و زایمان، ارتوپدی و دندانپزشکی، از سایر رشته‌های درمانی اعم از عمومی، تخصصی و فوق تخصصی بهره می‌جوید.

بخش‌های پاراکلینیکی و فوق تخصصی همچون رادیوتراپی، طب هسته‌ای، ام.آر.آی، جراحی قلب، شتابدهنده خطی و پیوند کلیه نیز در این مرکز فعالیت مستمر و چشمگیر دارند.

از جمله رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی موجود در بیمارستان گلستان اهواز شامل داخلی، روماتولوژی، جراحی، جراحی قلب، کودکان، اورژانس، جراحی مغز و اعصاب، ارولوژی، روانپزشکی، نورولوژی، قلب و عروق، نفرولوژی، رادیوتراپی و انکولوژی، پزشکی هسته‌ای، ارتوپدی و بیهوشی است.
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده