سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ , 8 Oct 2024
تجهیزات پزشکی خارج شده از چرخه خدمت رسانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان بازچرخانی شد.
بازچرخانی تجهیزات پزشکی به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان در خراسان رضوی
به گزارش درمانا، مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه تجهیزات پزشکی در این دانشگاه گفت: این تجهیزات پزشکی که به علت  نقص از چرخه خدمت رسانی خارج شده بود به ارزش سرمایه‌ای حدود ۱۲ میلیارد تومان بازچرخانی شده است. عباس ایزدی افزود: از دیدگاه بسیاری از صاحبنظران و مسئولان امر، تجهیزات پزشکی همه ساله بیش از ۳۰ درصد از هزینه‌های هر تخت بیمارستانی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: ارزش ریالی تجهیزات پزشکی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار زیاد است که این مهم اهمیت حفظ، نگهداری و احیا تجهیزات را با توجه به قیمت بالای آنها دوچندان می‌کند.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شرایط کنونی کشور و وجود تحریم‌ها و اثرگذاری آن بر کاهش منابع برای تأمین تجهیزات پزشکی، وجود مرکزی برای بازسازی تجهیزات فرسوده و بازچرخانی آن به مراکز درمانی را ضروری دانست؛ و افزود:  با تأمین فضای فیزیکی مناسب و جذب نیرو‌های متخصص، امکان توسعه این مرکز میسر است  که منجر به حفظ منابع و اثربخشی بالایی در تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای دانشگاه خواهد شد.

ایزدی گفت: بی توجهی به اصول صحیح مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی، باعث از رده خارج شدن تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی دانشگاه  می‌شود

وی با بیان اینکه اطمینان از کارکرد صحیح و موثر تجهیزات پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: برنامه دقیق، مدون و کلان در عرصه مدیریت نگهداشت تجهیزات پزشکی احساس می‌شود.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده