دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ , 16 Sep 2024
در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، اولین رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست با ارائه هفت نیاز فناورانه حوزه سلامت برگزار شد.
اولین رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست با ارائه هفت ایده فناورانه حوزه سلامت برگزار شد
به گزارش درمانا، احمد عسگری مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس در اولین رویداد تکنووست با بیان اینکه پارک پردیس در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی و روندهای تجاری سازی گام‌های موثری برداشته است، گفت: این پارک در سال ۸۰ شکل گرفت و تاکنون سعی کرده است که فرایندهای تجاری سازی دسترس پذیر برای شرکت‌ها کند.

وی ادامه داد: در ۱۵۰ هکتار این پارک، شرکت‌ها مستقر شدند و ۳۵۱ هکتار آن نیز در حال توسعه است. این پارک با اخذ مجوز اقدام به راه اندازی پارک سلامت پردیس کرده و واحدهای فناور فعال در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی و سلامت مستقر شده اند.

عسگری، با اشاره به برگزاری رویداد ایران هلث از سوی پارک پردیس خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات ما در برگزاری نمایشگاه اینوتکس، برگزاری نمایشگاه ایران هلث به مدت 3 سال به پارک فناوری واگذار شد.

وی افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته، ما با برگزاری رویدادهایی به دنبال مشارکت بیشتر شرکت های فناور و دانش بنیان در این رویداد حوزه سلامت بودیم.

عسگری با بیان اینکه این رویدادها با محوریت شبکه فن بازار ملی ایران برگزار شده است، یادآور شد: در این نمایشگاه، ۶۰ رویداد با محوریت شبکه سازی برگزار می شود و این امر موجب شد که در نمایشگاه امسال ایران هلث، حضور دانش بنیان‌ها رشد ۶۰ درصدی دارد.

دبیر رویداد تکنووست نیز گفت: این رویداد با همکاری سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن‌ برگزار می‌شود و ۴۰ طرح در این رویداد ثبت نام کرده‌اند.

وی یادآور شد: در مرحله اول ۲۰ طرح انتخاب شدند که برای آنها جلسات منتورینگ برای ارائه بهتر در حضور سرمایه‌گذاران برگزار شد. در نهایت 7 طرح برای ارائه در این نشست انتخاب شدند.

براساس این گزارش، در ادامه رویداد تکنووست، 7 طرح به ارائه ایده های فناورانه خود پرداختند.

پلتفرم خودمراقبتی بارداری

فائزه حسینی طرح ارائه شده را با عنوان مدبی ذکر کرد و گفت: این طرح یک پلتفرم خود مراقبتی بارداری است.

وی افزود: این پلتفرم دارای باکس های خود مراقبتی پریود، یایسگی و بیماری های خود مراقبتی و استرس است. به گفته وی این تیم برای توسعه ایده خود نیاز به ۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند.

سامانه پیشگیری از تداخلات دارویی

محمد مشایخی به بيان اينكه آینده سلامت ایران در دستان هوش مصنوعی است، از پیاده سازی سامانه ای برای پیشگیری از تداخلات دارویی خبر داد.

وی با بیان اینکه این سامانه مبتنی بر چت جی پی تی است ادامه داد: از آنجایی که چت جی پی تی توانمندی صحبت کردن را دارد، ما از این قابلیت در حوزه دارویی بهره بردیم. چرا که عامل ۴۰ درصد مسمومیت‌های دارویی تداخلات دارویی است ضمن آنکه سومین عامل مرگ و میر ناشی از خطای پزشکی به شمار می رود.

این محقق با بیان اینکه کشورهای اروپایی برای کاهش تداخلات دارویی از متخصصان دارو ساز بالینی بهره می برند، گفت: تعداد متخصصان دارویی بالینی در ایران ۳۰۰ نفر در ازای ۱۶۰ هزار تختخواب است ولی این عدد در کشورهای اروپایی یک متخصص در ازای ۵۰۰ تختخواب است.

مشایخی با بیان اینکه هوش مصنوعی این پلتفرم از طریق زبان فارسی به کلیه سوالات پاسخ می دهد، اظهار کرد: از طریق چت جی پی تی مشاوره و پیگیری تداخلات دارویی صورت می گیرد. نظارت بر مصرف دوز داروها بر اساس پرونده پزشکی، بهبود مداوم بر اساس تازه ترین داده های پزشکی، امکان تحلیل داده های پزشکی ، تسهیل دسترسی کادر درمان به بانک اطلاعات دارویی و امکان سفارشی سازی از دیگر قابلیت های این سامانه است.

این تیم برای توسعه محصول خود نیاز به ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند.

تشخیص علائم حیاتی از طریق یادگیری عمیق

زهرا روشن نماینده شرکت ایواسا گفت: در حال حاضر افرادی برای پایش علائم حیاتی خود باید به ابزارهای خانگی و بیمارستانی مراجعه کنند ولی ما در این طرح کلیه ابزار را حذف کردیم.

وی ادامه داد: ما برای پایش علائم حیاتی چون فشار خون، ضربان قلب، سطح اکسیژن خون،سطح تمرکز از طریق مدل های یادگیری عمیق و پردازش سیگنال انجام می دهیم.

روشن دسترسی به خدمات پزشکی با کمترین میزان هزینه، تسهیل پایش سلامت سالمندان و اقشار آسیب پذیر، امکان غربالگری و کنترل بیماری های رایج چون فشار خون را از مزایای این ر‌وش دانست.

وی سرمایه مورد نیاز توسعه این ایده را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

نرم افزار رژیم غذایی

اسلامی با اشاره به عرصه نرم افزار اکسیژن فیت با بیان اینکه این اپلیکیشن یک برنامه سبک زندگی است، گفت: اجرای رژیم غذایی دارای هزینه های زیادی است و در برخی موارد دقیق نیستند و ما برای این منظور نرم افزاری را در حوزه سلامت و برنامه غذایی پیاده سازی کردیم.

وی کالری شماری غذا بر اساس مواد تشکیل دهند، آگاهی از شرایط فعلی بدن، تنوع بالای هر وعده غذا را از مزیت های این نرم افزار دانست و یادآور شد: در این اپلیکیشن قابلیت هایی چون ارائه برنامه رژیم غذایی، ویرایش غذا، حالت روزه داری، تمرینات ورزشی و قدم شمار و آب شمار پیش بینی شده است.

به گفته وی این نرم افزار به زبان های انگلیسی، فارسی و عربی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

داروخانه هوشمند

سجاد پردل از شرکت سامانه هوشمند داروخانه با اشاره به چالش‌های دسترسی به دارو گفت: ما مشاهده کردیم که برخی از داروخانه ها داروهایی داشتند که در حال انقضا است و برخی از داروخانه ها به همان دارو دسترسی ندارند از این رو ما پلتفرمی برای شبکه سازی میان داروخانه ها ایجاد کردیم.

وی افزود: این پلتفرم امکان دسترسی به داروهای کمیاب و نایاب برای داروخانه ها فراهم شده است.

تردمیل آبی

سید محسن موسوی از شرکت مهندسی آتیه پرداز استفاده از آب در پزشکی و هیدروتراپی را مربوط به قرن ۱۸ دانست و گفت: عدم امکان تنظیم ارتفاع و دمای آب برای هر شخص، عدم نظارت مستقیم بر روی بیماری و عدم وادار کردن بیمار به پیاده روی از چالش های آب درمانی است.

وی افزود: ما تردمیل آبی را عرضه کردیم و برای توسعه آن نیاز به ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم‌.

درمان تومور مغز با ویروس سیده

نسیم میربهاری درمان تومور بدخیم مغز را ایده این شرکت دانست و گفت: دستاورد این طرح هزینه کمتری نسبت به روش کارتی سل ها دارد.

خلاصه:

- مدبی: پلتفرم خودمراقبتى و سلامتى بارورى زنان
- داروگ: پلتفرمى براى ارائه خدمات دارویى در بسترى هوشمند
- اکسیژن‌فیت: اپلیکیشن سبک زندگى سالم با امکاناتى نظیر تحلیل وضعیت بدن، تعامل کاربر و متخصص، ارائه رژیم غذایى
- فریال: تولید تردمیل آبى برای آبدرمانی برای کلینیک‌های نیازمند
- مدگارد: سامانه هوش مصنوعى در حوزه مشاوره پیشگیرى تداخلات دارویى
- ایواسا: اپلیکیشن پایش سلامت، اندازه‌گیرى علائم حیاتى با استفاده از ویدئو
- ویروس انکولایتی: درمان بیماری‌های سرطانی
منبع : پارک فناوری پردیس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده