دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ , 16 Sep 2024
چیذری:

باید سریعا بساط خریدهای تجمیعی برچیده شود

این چه نوع حمایت از تولیدکننده داخلی است؟! تولیدکننده را نابود کرده‌اند!
باید سریعا بساط خریدهای تجمیعی برچیده شود
به گزارش فانا، علیرضا چیذری رئیس انجمن صنفی تولید، تامین، توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی درباره فرایندهایی که در عدم حمایت از تولید در حوزه صنعت سلامت و علی الخصوص تجهیزات پزشکی شکل گرفته است، گفت:

- عده‌ای تولید تجهیزات پزشکی را در خریدهای متمرکز نابود کرده‌اند یعنی هرگز بهتر از این نمی‌شد تولیدکننده را از بین برد.
 
- به عنوان مثال سونوگرافی داپلر که ما پیش از این سونوگرافی داپلر را ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو از شرکت‌های خارجی خریداری می‌کردیم اما زمانی که مشابه همان کالا را تولیدکننده داخل تولید کرد، اجبار می‌کنیم کالا را با قیمت پایه ریالی بین ۸ تا ۱۸ هزار یورو بفروشد و نام این رفتار را هم گذاشتیم حمایت از تولید داخلی!

- این چه نوع حمایت از تولید داخلی است که وقتی یک شرکت چینی کالایی را برای چند میلیارد جمعیت جهان تولید می‌کند، یا شرکت آلمانی یا شرکت هلندی، بابت آن بهای بالا پرداخت می‌کنیم و زمانی که شرکت‌های ایرانی با این حجم از موانع تولید، بدبختی، گرانی کالا، استفاده از ارز بازار آزاد همان دستگاه را تولید می‌کند، برایش قیمت ریالی بین ۸ تا ۱۸ هزار یورو تعیین می‌کنیم!

- دیگر چگونه ممکن است یک تولیدکننده را نابود کرد؟ مگر آنها معجزه می‌کنند، آنهم در تیراژ ۱۰ هزار عددی و ۱۰۰ هزار عددی قیمت را می‌شکنند اما تولیدکننده ما که با نهایت تلاش بخواهد ۱۰۰ دستگاه تولید بکند، این گونه نابودش می‌کنیم.

- از طرفی هم می‌آییم به کالایی که تولید داخلی دارد، برای کالای مونتاژی ارز حمایتی می‌دهیم که البته الان خیلی بهتر شده و با درایت سازمان غذا و دارو اداره کل تجهیزات لااقل ارز ۲۸۵۰۰ تومانی از این نوع کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند برداشته شده اما ارز غیر از ۴۲ هزار تومانی نداریم.
 
- این کالاها تعداد بالایی ندارند و بیش از چند صد عدد کالا نیستند، به نظر من باید سریعا اینها را ببرند در T1 و هیچ‌گونه ارز غیر صادراتی به تولید مشابه و مونتاژ مشابه داخل ندهند.

- خریدهای تجمیعی اصلا معنایی جز اینکه تولید را نابود کند، ندارد و باید سریعا بساط خریدهای تجمیعی برچیده شود.

- ما در حمایت از تولید تولید‌کنندگان خود، کالایی که پروانه دارد، گواهی تولید دارد و در دانش‌بنیان نیامده انحصاری ایجاد کند، واقعا ساعی بوده و از حقوق ایشان دفاع می‌کنیم.

- ما هویت خود را از اعضا گرفته‌ایم و وظایف قانونی ما این است که از موارد صنفی و کاری و کارفرمایی در زمینه تولید و تامین و واردات و توزیع و صادرات دفاع کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده