شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ , 6 Jul 2024
وزیر بهداشت با اشاره تحولات وسیع حوزه سلامت در دولت مردمی، از کنترل کرونا در سه ماه اول فعالیت دولت به عنوان اولین تحول یاد کرد و گفت: با اقدامات مطلوب دولت، منحنی کرونا شروع به نزول کرد که نقش شهید رییسی و دکتر مخبر، بسیار ویژه بود.
در دولت سیزدهم 380 دستگاه پیشرفته و سرمایه‌ای عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد
به گزارش درمانا، دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح 109 پروژه عمرانی سفر رییس جمهور شهید با عنوان «یادگار ابراهیم» که با حضور دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به راه اندازی 17 هزار تخت بیمارستانی در طول 33 ماه گذشته، گفت: این تعداد تخت معادل 13 درصد کل تخت های قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه سه هزار و 100 پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم تا کنون افتتاح شده است، افزود: تقویت شبکه بهداشت در دولت شهید آیت الله رییسی در دستور کار قرار گرفت و این عملکرد و توسعه خدمات و مراکز بهداشتی، بی سابقه بوده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دولت مردمی در وزارت بهداشت، 25 هزار نفر در آزمون استخدامی جذب و 67 هزار نفر نیز با قانون ایثارگری، تبدیل وضعیت شدند. همچنین بالغ بر 380 دستگاه پیشرفته و سرمایه ای مانند سی تی اسکن، ام آر آی، سی تی آنژیوگرافی و شتاب دهنده عمدتا در مناطق محروم کشور توزیع شد.

دکتر عین اللهی از جذب دو هزار و 800 عضو هیات علمی در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت: در این دولت، 5 دهک اول درآمدی به صورت رایگان بیمه شدند و درمان کودکان زیر 7 سال، رایگان و صندوق حمایت از بیماری های خاص راه اندازی شد.

وی از رشد دو برابری تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، تولید 99 درصد دارو و 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در کشور، اجرای برنامه سلامت خانواده در 195 شهرستان کشور به عنوان دیگر اقدامات شاخص وزارت بهداشت در این مدت یاد کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز 23 پروژه بهداشتی و درمانی در استان خراسان رضوی به ارزش 4 هزار میلیارد تومان افتتاح و با افتتاح آنها 30 هزار متر مربع فضای فیزیکی به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه می شود. برخی از این پروژه ها شامل 3 بیمارستان و تجهیزات سنگین از جمله سی تی آنژیوگرافی، ام آر آی، شتاب دهنده و اسپکت سی تی است.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه بزرگترین مرکز درمان سرطان در مشهد در مراحل پایانی تکمیل و افتتاح است، افزود: شرط ما برای افتتاح پروژه ها، شروع به کار و پذیرش بیماران است و به همین دلیل، این پروژه حداکثر تا هفته دولت امسال، تکمیل و افتتاح می شود.

وی گفت: اولین پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت فردای تشییع پیکر و خاکسپاری شهید آیت الله رییسی در مشهد مقدس با افتتاح 22 پروژه با ارزش سه هزار میلیارد تومان آغاز شد که در قالب آن پویش، اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید آیت الله رییسی و همچنین بزرگترین مجتمع آموزشی علوم پزشکی کشور با استقرار 4 دانشکده، ظرفیت 4 هزار دانشجو، 50 کلاس درسی بزرگ، 9 سالن همایش و زیربنای 55 هزار متر مربع افتتاح شد.

وزیر بهداشت به تشریح عملکرد حوزه سلامت در استان خراسان رضوی پرداخت و خاطرنشان کرد: در دولت مردمی 136 پروژه به ارزش 20 هزار میلیارد تومان افتتاح شده که 45 پروژه از آنها در سه هفته اخیر به ثمر نشسته است.

دکتر عین اللهی تاکید کرد: اضافه شدن 700 تخت بیمارستانی جدید، رشد 10 درصدی جذب اساتید هیات علمی با جذب 154 عضو هیات علمی، اضافه شدن 30 دستگاه آمبولانس، رشد سه برابری جذب گردشگران سلامت و کسب رتبه اول کشور در این حوزه، توزیع 13 دستگاه سی تی اسکن و ام آر آی، رشد 97 درصدی شرکت های فناور و دانش بنیان، افزایش 50 درصدی تعداد دانشجویان پزشکی در استان، رشد 45 درصدی چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و بین المللی، خرید و بکارگیری 34 دستگاه موتورلانس، خرید 35 دستگاه تله کاردیولوژی برای کاهش آسیب های ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی، توزیع سه هزار و 400 قلم تجهیزات پزشکی به ارزش یک هزار و 100 میلیارد تومان، انجام 400 عمل کاشت حلزون شنوایی، اجرای برنامه سلامت خانواده در 10 شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جذب 350 دانشجوی خارجی، رشد 5 برابری پیوند قلب و اجرای 100 درصدی نسخه الکترونیک از اقدامات ارزشمند دولت مردمی در استان خراسان رضوی بوده است.

وی با اشاره به حضور خود در اجلاس سازمان جهانی بهداشت در هفته گذشته در ژنو، گفت: اقدامات ارزشمند شهید آیت الله رییسی در حوزه سلامت به ویژه درمان رایگان کودکان زیر 7 سال در شرایطی که کودکان مظلوم غزه به شهادت می رسند، بی سابقه بوده و از ایشان به عنوان رییس جمهورِ پشتیبان و حامی سلامت یاد کردیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده