دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ , 1 Jul 2024
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب از راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان خبر داد.
راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی پرتابل در میاندوآب
به گزارش درمانا، یوسف روستا با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام‌گرفته از طریق دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان میاندوآب و مسئولین حوزه سلامت استان دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان راه‌اندازی شد.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل تولید شرکت پایامد الکترونیک مدل SM_HF PLUS بوده و در بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب راه‌اندازی شده است.
 
وی با بیان اینکه این دستگاه تمام دیجیتال و از مدل‌های جدید موجود در بازار است، گفت: این دستگاه به‌صورت وای‌فای به سیستم‌های پکس و HIS بیمارستان متصل و تصاویر را انتقال می‌دهد.
 
روستا با اشاره به اینکه از نظر کیفیت تصاویر نیز FHD است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دستگاه؛ بیمارستان از نظر اقتصادی از خرید فیلم‌های رادیولوژی گران‌قیمت و داروهای ظهور و ثبوت بی‌نیاز می‌شود.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: برای خرید و تجهیز دستگاه رادیولوژی تمام دیجیتال پرتابل در این شهرستان ۱۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال از منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هزینه شده است.
 
روستا خاطرنشان کرد: از این‌ پس می‌توان از بیماران اورژانسی بستری در بخش‌های اورژانس، ICU،NICU بدون جابه‌جایی و انتقال به بخش رادیولوژی عکس رادیولوژی تهیه کرد که خدمتی ارزنده به عموم مردم شریف منطقه به‌ویژه مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق خواهد بود.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده