جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
میرمهدی در در گفت‌وگو با درمانا:

دولت و حاکمیت در کار بخش خصوصی دخالت نکنند، مشکلات حل می‌شود

درج برچسب اصالت کالا برای تولیدکنندگان فقط دردسر است
مدیرعامل شرکت طب و صنعت گفت: اگر دولت و حاکمیت در کار بخش خصوصی دخالت نکنند، بخش خصوصی راه خود را پیدا می‌کند و علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، وارد بازارهای جهانی هم می‌شود.
دولت و حاکمیت در کار بخش خصوصی دخالت نکنند، مشکلات حل می‌شود
محسن میرمهدی در گفت‌وگو با خبرنگار درمانا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان محصولات ارتوپدی مانند سایر محصولات پزشکی با مشکلات کلان اقتصادی در زمینه‌هایی مانند واردات مواد اولیه، کاهش ارزش پول ملی، دارایی، مالیات، تعزیرات حکومتی و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: از سوی دیگر با برخی مشکلات مختص به حوزه کاری خودمان نیز مواجهیم. به عنوان مثال الزام درج برچسب اصالت کالا روی محصولات تولید داخل که چند بارکد دارند و مشخصاتی مانند آدرس، کارخانه و اسم برند روی آنها درج شده، بی‌معناست چرا که این کالاها در ایران تولید می‌شوند و قاچاق در مورد آنها معنی ندارد و درج برچسب اصالت کالا روی محصولات صرفا برای تولیدکنندگان دردسر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ سال است که در زمینه تولید محصولات ارتوپدی فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از محصولات خود را به صورت غیرمستقیم به بازارهایی مانند ارمنستان صادر می‌کنیم اما به خاطر سیاست‌های کلان اقتصادی کشور نتوانسته‌ایم صادرات را توسعه دهیم. مثلا طرف عراقی به ما می‌گوید که اگر روی محصولات صادراتی‌مان به زبان فارسی بنویسم، کمتر در بازار عراق به فروش می‌رود.

مدیرعامل شرکت طب و صنعت گفت: کارخانه طب و صنعت در فضایی به مساحت حدود ۳۰۰۰ مترمربع در منطقه صنعتی خرم دشت واقع است و حدود ۱۶۰ نفر نیرو دارد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آخرین عناوین
شرکت های برگزیده